De koers van het aandeel PUMA is de afgelopen tijd erg hard opgelopen. Ondanks dat Q2 niet goed zal zijn, lijken beleggers verder vooruit te kijken. Dit is overigens ook zoals het hoort. Indien je de aandelen ook in de portefeuille hebt, dan bezit je een stukje van een erg mooi bedrijf met nog steeds een mooi groeipad voor de boeg.
Toen ik de aandelen aankocht heb ik een koersdoel van 80 euro voor 2025 uitgesproken en in het huidige tempo zijn we aardig op weg. Ik ben steevast overtuigd dat we dit koersdoel gaan halen, maar geen enkel aandeel stijgt helaas in een rechte lijn. Met de hard opgelopen beurzen in ogenschouw nemende, zal het me dan ook niets verbazen dat we op een punt zijn aangekomen dat we weer even pas op de plaats gaan maken.
Q2 als mogelijk kantelpunt voor consumentenverkopen
Indien we inderdaad een correctie krijgen, dan daalt een aandeel als PUMA net even wat sneller dan de index in het geval van een correctie. Dit heeft te maken met de wat hogere Bèta. Nu denk ik dat het in dit geval m.b.t. de echte retailaandelen nog wel eens wat sneller kan gaan. Wat we de afgelopen tijd zien is dat consumenten nog wel geld uitgeven, maar meer aan diensten dan aan spullen.
De laatste tijd pik ik steeds meer signalen uit de markt op dat Q2 een soort kantelpunt lijkt te worden. Vanmorgen was ik bijvoorbeeld voor Pennywatch bezig met een tussenpartij voor bedrijven als Apple en Samsung die zorg draagt voor de verkoop en distributie naar groothandels in ruil voor een flinterdunne marge. In Q1 was er nog sprake van een groei van 40% ten opzichte van het jaar ervoor, maar onverwachts bleek er afgelopen kwartaal sprake van een krimp van 12%.
Dit artikel gaat nog verder, maar is alleen voor premium leden. Wil je verder lezen?
Word nu premium lid en ontvang onbeperkt toegang tot al onze kooptips, analyses en inzichten